dimecres, 1 d’abril del 2009

Un exemple per a ONG que vulguin rebre més donacions

¬¬¬¬¬

Tracto d'orientar Viuda de Pronet cap als emprenedors, les persones responsables d'una microempresa o una petita empresa, i també els seus equivalents en l'àmbit de les ONG. Els 10 apunts publicats fins ara amb l'etiqueta usabilitat s'apliquen a tots dos públics, com els 6 apunts que duen l'etiqueta serveis. Ara, els 4 exemples inclosos en els 14 apunts publicats tractaven d'empreses: de la pàgina inicial d'una empresa triada a l'atzar; de l'aplicació de tècniques d'usabilitat barates al web d'una carnisseria; de l'estructuració i disseny del web d'un hostal, i de l'observació sobre les visites que rebia una organització d'advocats que ha esdevingut un bufet.

Ja tocava parlar de les ONG. L'apunt d'aquesta setmana deriva, com els anteriors, d'una columna de Nielsen, només amb la particularitat que no és pas una de fa anys sinó la d'ahir: "Donation Usability: Increasing Online Giving to Non-Profits and Charities", que podríem traduir si fa no fa com "Usabilitat de la donació: Com pots fer augmentar les donacions en línia a entitats sense ànim de lucre i societats benèfiques". El resum del mateix Nielsen ens diu que la recerca amb usuaris ha constatat deficiències importants en el contingut dels webs de les entitats sense ànim de lucre, que sovint fallen a l'hora de proporcionar la informació que la gent necessita per decidir-se a fer-los la donació.

Si tens cap responsabilitat en alguna ONG, recorda que, a internet, tota innovació s'escamparà, immediatament o al cap d'uns anys, per tot arreu. Potser les donacions en línia et deuen semblar una idea llunyana, però als Estats Units ja funcionen, com va demostrar, oi?, la campanya del candidat demòcrata i actual president Barack Obama. Per a les ONG nord-americanes, les donacions en línia representen avui un 10% dels seus ingressos, i Nielsen pronostica que, cap al 2020, els representaran la font principal d'ingressos.

Un web eficient és ideal per atreure nous donants, i per facilitar les petites donacions. Nielsen Norman Group ja n'ha publicat l'estudi. Com que són una empresa, has de pagar 98 $ per aconseguir les seves 58 recomanacions, contrastades mitjançant tests aplicats a 23 webs d'entitats sense ànim de lucre --però també et pots posar en contacte amb mi. En els tests, Nielsen i el seu equip hi van posar a prova dues tasques bàsiques:
  • els usuaris havien de triar un perceptor (entre dos d'una mateixa categoria)
  • i havien de fer la donació amb la seva targeta de crèdit (per un import simbòlic que els era reemborsat).

Els resultats? Només el 43% dels webs explicaven de què s'ocupaven a la seva pàgina inicial, i només un 4% explicavan a la pàgina inicial com utilitzaven les donacions i altres contribucions --explicaven tant l'una cosa com l'altra a les pàgines interiors, però els usuaris dels tests no sempre trobaven la informació amb facilitat.

En fi, no m'estenc més en la paràfrasi de la columna de Nielsen (impresa, són 4 pàgines senceres). Contrastem les dues recomanacions bàsiques amb un exemple real. Seguint el mètode que ja vaig explicar al final de l'apunt sobre l'anàlisi de la pàgina inicial d'una empresa distribuïdora d'aixetes i banys, trio una ONG a l'atzar: ONG Kevlar Fotoperiodistes, en paraules seves una "ONG formada per un col·lectiu de fotoperiodistes interessats a donar a conèixer a la societat situacions i conflictes bèl·lics, socials i econòmics que tenen lloc diàriament i contínuament al món".

El web de Kevlar Fotoperiodistes té un disseny atractiu, reforçat per l'excel·lència de les fotos --t'enganxa, malgrat que conté molt poca informació d'aquests darrers mesos. La pàgina inicial inclou l'agenda de l'ONG i una llista de cursos de fotografia. No hi expliquen de què s'ocupen, tot i que aquesta informació apareix, i ben exposada, a una de les pàgines secundàries i resulta fàcil de trobar. No plantegen enlloc la possibilitat de fer-hi donacions, i costa una mica de sabar com hi pots col·laborar (a part de fotògrafs, resulta que necessiten conductors i cuiners per a alguns projectes). Amb aquest parell de millores, Kevlar Fotoperiodistes, ¿hi guanyaria res? Pot discutir-se. El que és clar és que no hi perdria res, i potser cap al 2020...

--

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Traduce / Translate

Comparteix Viuda de Pronet

Creative Commons License
El bloc de Viuda de Pronet es publica
sota una llicència Creative Commons 2.5

Add to Technorati Favorites