dimecres, 6 de maig del 2009

Quatre aclariments sobre aquest bloc

¬¬¬¬¬

Com que avui publico el vintè apunt del bloc, m'ha semblat que valia la pena consignar-hi algunes observacions que poden servir per acabar de situar-lo:
  • Comencem a dissipar malentesos pel nom: Viuda de Pronet. Una vegada publicat el bloc, m'ha calgut donar-ne explicacions. Era una ironia, és clar que massa rebuscada, massa personal --tot i que tampoc és una pocasoltada. El Pro-net simula un cognom del país, el nom d'un difunt, atès que ja fa uns quants anys que es va acabar aquella etapa d'internet impulsada pel voluntarisme, pel pur entusiasme. Internet se'ns ha tornat com l'aigua de l'aixeta, l'electricitat o qualsevol subministrament bàsic. Viuda de Pronet em semblava graciós perquè em feia pensar en els noms de les empreses de tota la vida (Viuda de Puig SA, Fills de Ferrer SL, etc.), i em servia per recordar-me que, malgrat tot, el component voluntari d'internet continua sent-hi essencial.
  • He complert el compromís d'escriure un apunt per setmana, escrit el dimarts a la nit i publicat el dimarts mateix, o ja amb data del dimecres, a quarts d'una. He procurat que fos un apunt d'una certa extensió (2.904 caràcters de mitjana, gairebé un DIN A4 i mig ple, per comptar com els traductors), tenint en compte les recomanacions de Nielsen al seu article "Write articles, not blog postings".
  • Crec que he sabut mantenir el bloc prou focalitzat al voltant d'un parell d'objectius: [1] proporcionar nocions d'usabilitat, escrites amb un estil directe, per a no experts, i [2] generar-me l'ocasió de practicar la usabilitat en petits projectes.
  • Viuda de Pronet m'ha servit per fer abans de planificar. Fa uns anys, havia tingut un parell de projectes al cap, que ara trobo que no van arribar a bon port per un excés de concentració a l'hora de planificar-los. Aquest cop, deliberadament, vaig encetar la idea a la brava, aprofitant la facilitat de crear un bloc, i l'he anat refinant tot marcant-m'hi una dedicació màxima de 5 hores per setmana a mantenir-lo. Aquest cop, he fet mentre anava planificant --tampoc voldria donar la sensació que improviso. Pel que fa al disseny, el darrer detall és l'afegit del blogroll "10 blocs sobre usabilitat". La majoria del temps invertit, l'he destinat a preparar els continguts i a promoció.
  • Vaig fixar-me per endavant el compromís d'escriure apunts i oferir serveis gratuïts durant un any per simple higiene.
  • La publicació del bloc m'ha fet rumiar, sobre usabilitat, sobre el web 2.0; m'ha fet rellegir molts articles de Jakob Nielsen i descobrir referents de la usabilitat que no coneixia; m'ha portat a rellegir el Cluetrain Manifesto i a remenar i admirar molts blocs; m'ha fet encetar altres iniciatives, entre les quals s'ha despertat la forma de canalitzar un vell interès. Considero que m'ha fet créixer una mica com a professional.
  • Viuda de Pronet mostra una tendència creixent dins d'una extraordinària modèstia: des de començament d'any, d'acord amb Google Analytics, ha obtingut 219 visites, 113 usuaris únics absoluts, 742 pàgines vistes, amb una mitjana de 3 pàgines i 4 minuts per visita. Una campanya d'Adwords hi ha portat de moment 39 visites, des del gener --poquíssim, per més que hi aprofito la meva experiència de campanyes anteriors. L'etiqueta que més interessa és la d'exemples, i l'apunt, el de 5 hores d'usabilitat gratis. Òbviament, Viuda de Pronet no té encara cap mena de credibilitat segons Technorati.
--

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Traduce / Translate

Comparteix Viuda de Pronet

Creative Commons License
El bloc de Viuda de Pronet es publica
sota una llicència Creative Commons 2.5

Add to Technorati Favorites