Aquest missatge és una mediocre paràfrasi de la columna de Jakob Nielsen, de 2 de juny de 2003, "Usability for S200". La idea de fons de Nielsen és que disposar d'un bon web no està pas reservat a les grans empreses. Hi posa l'exemple d'una carnisseria, disposada a gastar-se 2.000 dòlars pel web. Nielsen els proposa que en reservin 200 per assegurar que sigui fàcil d'utilitzar.
Hi ha quatre tècniques d'usabilitat senzilles, barates i efectives que són a l'abast de qualsevol carnisseria ;-)
- Passar una estona a la botiga, demanar als clients quines són les seves necessitats informatives. Fixar-se en el que els clients fan realment. Quan algú truca a la carnisseria, què els pregunta?
- Revisar críticament la primera versió del disseny ofert. Hi ha molta literatura tècnica, centenars de recomanacions de disseny contrastades per anys d'experiència.
- Fer un test directe, en paper, del disseny, a la carnisseria mateix.
- Millorar la visibilitat del web en els cercadors --un dels aspectes de la gestió del web que es negligeix massa sovint.
Quina és la idea, doncs? Assegura't que el teu web sigui fàcil d'utilitzar. Hi ha tècniques per aconseguir-ho. M'ofereixo a donar-t'hi un cop de mà.
--
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada