dimecres, 14 de gener del 2009

Usabilitat per 200 euros

¬¬¬¬¬

Aquest missatge és una mediocre paràfrasi de la columna de Jakob Nielsen, de 2 de juny de 2003, "Usability for S200". La idea de fons de Nielsen és que disposar d'un bon web no està pas reservat a les grans empreses. Hi posa l'exemple d'una carnisseria, disposada a gastar-se 2.000 dòlars pel web. Nielsen els proposa que en reservin 200 per assegurar que sigui fàcil d'utilitzar.

Hi ha quatre tècniques d'usabilitat senzilles, barates i efectives que són a l'abast de qualsevol carnisseria ;-)

  1. Passar una estona a la botiga, demanar als clients quines són les seves necessitats informatives. Fixar-se en el que els clients fan realment. Quan algú truca a la carnisseria, què els pregunta?
  2. Revisar críticament la primera versió del disseny ofert. Hi ha molta literatura tècnica, centenars de recomanacions de disseny contrastades per anys d'experiència.
  3. Fer un test directe, en paper, del disseny, a la carnisseria mateix.
  4. Millorar la visibilitat del web en els cercadors --un dels aspectes de la gestió del web que es negligeix massa sovint.

Quina és la idea, doncs? Assegura't que el teu web sigui fàcil d'utilitzar. Hi ha tècniques per aconseguir-ho. M'ofereixo a donar-t'hi un cop de mà.

--

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Traduce / Translate

Comparteix Viuda de Pronet

Creative Commons License
El bloc de Viuda de Pronet es publica
sota una llicència Creative Commons 2.5

Add to Technorati Favorites