dimarts, 30 de desembre del 2008

Al web, simplicitat

¬¬¬¬¬

Viuda de Pronet és un projecte que tracta de promoure la usabilitat com a mètode perquè les empreses i les institucions obtinguin els millors resultats en la seva activitat per internet. Posa en primer lloc el teu client, l'usuari del web. Estalvia-li complicacions innecessàries, que s'hi trobi còmode. La nostra primera imatge pública depèn, cada vegada més, de la impressió que causis a les persones que visiten el teu web.

La meva referència teòrica és l'expert danès, afincat als Estats Units, Jakob Nielsen. El que m'interessa, amb Viuda de Pronet, és fer usabilitat pràctica, defensar la simplicitat sempre que sigui factible. Per això mateix he començant tirant al dret, sense malgastar massa temps en una planificació detallada que al capdavall no sabria complir. Per això em presento amb un bloc, allotjat a Blogger, creat en pocs minuts a partir d'una de les seves plantilles.

Qui sóc? Llegeix el meu perfil. Des del punt de vista de la usabilitat, estic força familiaritat amb la literatura tècnica, publicada sobretot en anglès, i l'he pogut aplicar a la meva feina. Tinc una certa experiència a preparar, administrar tests d'usabilitat, analitzar-ne els resultats i aplicar als webs les millores que se'n desprenen.

No cal dir que Viuda de Pronet és un nom irònic. Els seus ulls provenen d'una foto de Flickr, de Saquan Stimpson/monstershaq2000, que la va llicenciar amb Creative Commons (llicència de reconeixement 2.0 genèrica).

--

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Traduce / Translate

Comparteix Viuda de Pronet

Creative Commons License
El bloc de Viuda de Pronet es publica
sota una llicència Creative Commons 2.5

Add to Technorati Favorites