dimecres, 15 d’abril del 2009

La lluita pel segon clic

¬¬¬¬¬

Si tens un web, pensa que els internautes arriben cada vegada més, de forma directa, segurament des d'una cerca feta amb Google, a les teves pàgines internes, en detriment de la pàgina inicial. La pàgina inicial continua sent molt important, perquè és la més visitada --les visites a les pàgines internes pesen, però queden força repartides-- i perquè sovint hi acabarà passant l'internauta que arriba a una pàgina interna i s'interessa pel teu web.

Amb l'arribada cada vegada més freqüent a pàgines interiors, també augmenta la taxa de rebot, és a dir, el percentatge de visitants que entren en alguna de les teves pàgines i abandonen el web tot seguit, sense veure'n res més. Què et convé, doncs? Si utilitzes Google Analytics o algun altre analitzador de visites, no et fixis en els visitants únics que destaquen els informes: controla més aviat la taxa de rebot (la bounce rate). Segueix amb atenció els usuaris que tornen o, si tens un web que és natural que la gent visiti un sol cop, fixa't en el que fan els usuaris que acaben remenant el web. Si no utilitzes cap analitzador, espavila.

Com pots fer disminuir la taxa de rebot?

  • En primer lloc, fent tests amb usuaris representatius. Observaràs per què els usuaris desconfien de tu, o es confonen amb la navegació del teu web. etc. T'enduràs més d'una sorpresa.
  • Facilitant que continuïn navegant des de la pàgina interna on han anat a parar, posant-hi enllaços cap a informació rellevant relacionada amb el contingut de la pàgina, tant dins de la pàgina com al final.
  • Enllaçant inequívocament cap al producte o el servei que ofereixes i que pot solucionar els problemes que es devia plantejar l'internauta en arribar al teu web.
Fins aquí, he sintetitzat, com en apunts anteriors, una columna de Jakob Nielsen, "Reduce Bounce Rates: Fight for the Second Click", de fa menys d'un any. Recupero d'una altra columna, força més antiga, "Deep linking is good linking", tres consells molt bàsics de disseny per a les pàgines internes, que probablement ja han tingut en compte els dissenyadors que et van fer el web:
  • Inclou el nom o logotip de la teva empresa o organització a la part superior esquerra de la pàgina i fes que enllaci amb la pàgina inicial.
  • Orienta l'usuari respecte a la resta del web: si l'has organitzat jeràrquicament, amb apartats i subapartats, t'anirà bé un fil d'Ariadna.
  • Tingues present que l'usuari, tal com exposava al principi, no ha seguit potser un camí descendent des de la pàgina inicial, i que potser no deurà haver vist la informació que tu pressuposes que ha llegit a la pàgina anterior.
Nielsen recomana que analitzis dues fonts de visites al teu web:
  • El trànsit provinent dels cercadors, tant derivat de les pàgines de resultats de Google com derivat de l'adquisició d'anuncis d'Adwords. Fixa't en el que fan aquests usuaris, que han mostrat un interès directe pel teu web. Si hi arriben i no el remenen, és un indici que hi ha algun problema en les teves pàgines interiors.
  • Els usuaris lleials que tornen repetidament al web. Aquests són els que segueixen les teves novetats, i acaben comprant o apuntant-se en alguna de les teves iniciatives. Què fan? Les estadístiques t'ho poden indicar i et donaran moltes pistes.
--

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Traduce / Translate

Comparteix Viuda de Pronet

Creative Commons License
El bloc de Viuda de Pronet es publica
sota una llicència Creative Commons 2.5

Add to Technorati Favorites