dimarts, 27 de gener del 2009

Errors típics en la gestió de webs

¬¬¬¬¬

Suposem que ja tens un web com cal. Et remetem a un altre article de Jakob Nielsen, del 1997 aquest, "Top Ten Mistakes of Web Management". La seva idea de fons és que la tecnologia va evolucionant, les connexions milloren, internet creix exponencialment... Però les persones no canviem pas tan de pressa, per més que n'hi hagi que arribin a tornar-se uns internautes experts.

Nielsen tractava d'exposar els 10 problemes principals en la gestió del web, i crec que la majoria persisteixen i a la vegada poden trobar remei en un assessorament especialitzat --que et puc oferir. N'apunto 7, d'aquells problemes, i n'afegeixo en vuitè lloc un que Nielsen ha tractat en altres articles:

  1. No sabem per a què ens serveix el web. El web no ens aporta gairebé res, no té gaire utilitat per als nostres clients.
  2. L'amo de l'empresa o el cap de l'ONG --tant se val-- va veure clar que necessitàvem un web. Se'n va ocupar, el va encarregar, el va aprovar i fer publicar, i se'n va desentendre.
  3. El web no s'ha estructurat pensant en els clients sinó que reflecteix més aviat la nostra manera d'organitzar-nos.
  4. Les noves pàgines del web tenen una imatge diferent de les pàgines que havíem fet fa un parell d'anys.
  5. Vam penjar el web, i no n'hem fet cap mena de manteniment. El web conté un grapat de dades obsoletes.
  6. Vam aprofitar un tríptic preparat fa un parell d'anys per farcir de continguts les pàgines del web. No acaba d'anar, es nota que no vam escriure res expressament per al web.
  7. Anem reproduint a seques la nostra adreça www.lanostraempresa.com. Fem com gairebé tothom: aprofitem la publicitat per difondre-la, i negligim en canvi l'oportunitat d'apuntar, a l'anunci d'una oferta, l'adreça de la pàgina del web que exposa en detall l'oferta que estem tractant de promocionar (per exemple, www.lanostraempresa.com/ofertainsuperable.htm).
  8. Publiquem el web, el mantenim més o menys al dia, però no ens ocupem de donar-lo d'alta enlloc, a cap cercador, a cap directori d'empreses del nostre ram, no reservem diners per anunciar-lo de cap manera. No hi ha manera que apareguem a cap cerca i que internet ens serveixi per captar nous clients.

--

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Traduce / Translate

Comparteix Viuda de Pronet

Creative Commons License
El bloc de Viuda de Pronet es publica
sota una llicència Creative Commons 2.5

Add to Technorati Favorites