dimecres, 8 de juliol del 2009

La gent passa la majoria del seu temps fora del teu web

¬¬¬¬¬

T'has concentrat en el teu web, legítimament. N'has cuidat els detalls. Hi has dedicat esforç. N'hi ha prou? Haver-te preocupat del web és una condició necessària però no pas suficient. Recorda la llei de Jakob [Nielsen]: "la gent passa la majoria del seu temps fora del teu web".

Internet és un entorn competitiu. Et dóna moltes oportunitats, però cada oportunitat dura només uns segons. En un article del 2006, "Users Interleave Sites and Genres", Nielsen resseguia l'activitat d'una usuària que havia de decidir una compra per a la seva empresa, per valor d'uns 1.500 $: trigava en l'operació 44 minuts i 25 segons, feia 13 cerques, visitava 15 webs i un total de 93 pàgines. En general els usuaris agafen una mica d'informació d'aquí d'allà. Parteixen dels cercadors, i van a parar a fabricants, distribuïdors i notes sobre productes.

Quines recomanacions es desprenen de la voràgine dels internautes?
  • Adapta't a una visita ràpida. Cuida la teva pàgina inicial. Controla les metadades de les teves pàgines.
  • Posa preus i que siguin clars i fàcils de trobar.
  • Concentra't a descriure bé els teus productes o serveis.
  • Facilita la navegació d'un producte o servei determinat a un altre de semblant dins el mateix web.
  • Enllaça amb qualsevol web que parli bé de tu. No tinguis por que l'usuari surti del teu web. Si l'has persuadit, ja tornarà.
En resum, dedica temps i esforç al teu web tenint ben present que el que predomina són les visites ràpides.

--

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Traduce / Translate

Comparteix Viuda de Pronet

Creative Commons License
El bloc de Viuda de Pronet es publica
sota una llicència Creative Commons 2.5

Add to Technorati Favorites