dimecres, 20 de maig del 2009

No et deixis entabanar pel que van explicant sobre webs brillants

¬¬¬¬¬

Ja el 1997 Jakob Nielsen va posar en qüestió cinc temes estrella d'aquell moment que no deixaven de comentar insistentment els especialistes en internet. Va argumentar que aquells temes estrella no eren rellevants per a la majoria dels webs ("The Fallacy of Atypical Web Examples"). A l'abril de 2006, va revisar encara, i va confirmar, la seva antiga previsió, a la columna "Hyped Web Stories Are Irrelevant". Els cinc temes estrella encara potser et sonen:

  • Que el negoci dels webs era incloure publicitat, com feia Yahoo! Nielsen va predir que només podrien mantenir-se per la publicitat els grans webs, als quals va sumar els cercadors i els webs dedicats expressament als anuncis classificats.
  • Que els diaris i revistes aconseguirien de mantenir-se per les subscripcions en línia. Novament, només els diaris i les revistes més famosos aconsegueixen ingressos substancials per internet, per més que hi ha possibilitats per als webs especialitzats (vídeos d'esports, descàrregues legals de música).
  • Que Disney s'imposaria a internet per la seva capacitat d'explicar històries. Disney és una marca poderosa, però internet és un altre mitjà, en què predominen les històries no lineals i controlades per l'usuari mateix.
  • Que el secret és crear una comunitat. És incontestable que hi ha cada vegada més comunitats d'èxit, però la regla d'or de les comunitats és la participació extremament desigual, amb una gran majoria de badocs i un percentatge petit, i a vegades mediocre, d'usuaris actius. És la regla del 90-9-1: un 90% dels usuaris de la comunitat són badocs (llegeixen o miren, però no hi contribueixen), un 9% d'usuaris hi contribueixen de tant en tant, perquè hi ha altres prioritats que els dominen, i un 1% dels usuaris hi participen molt i generen la majoria de contribucions. 
  • Que la botiga virtual s'imposarà a la botiga tradicional. Hi ha casos de botigues d'èxit purament virtuals, però més sovint són les empreses tradicionals que han acabat consolidant un nou canal de vendes per internet, en detriment de les expectatives de les empreses purament virtuals.
No t'obsessionis amb els vistosos casos d'èxit que alaben totes les revistes especialitzades. No són representatius. Aprèn-ne, però no malbaratis esforços a imitar-los cegament. Fixa't en els teus clients, i dissenya el teu web per cobrir les seves necessitats. El que et donarà força és reconèixer la diversitat d'internet, i l'especialització. 

--

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Traduce / Translate

Comparteix Viuda de Pronet

Creative Commons License
El bloc de Viuda de Pronet es publica
sota una llicència Creative Commons 2.5

Add to Technorati Favorites